BizBarcelona 2022
Barcelona, 10 de novembre del 2022. Més de 300 persones emprenedores i empresàries han assistit, aquest dimecres i dijous, a les activitats que el Centre de Reempresa de Catalunya ha organitzat al BizBarcelona, el saló de referència del món de l’emprenedoria i l’empresa.
Reempresa ha organitzat quatre conferències per acostar la transmissió empresarial en el món emprenedor, un teambuilding i els coneguts “Elevator Pitch” i “Espai de Matchings” que pretenen posar en contacte a persones reemprenedores que volen comprar un negoci en funcionament amb persones cedents que volen vendre el seu negoci perquè aquest tingui un relleu.
Per Laura Sallent, directora del Centre de Reempresa de Catalunya, “participar en aquest esdeveniment és una gran oportunitat per continuar donant a conèixer Reempresa i tots els seus programes”. Sallent ha volgut destacar la importància de donar un espai en aquest saló “a la transmissió empresarial i a altres programes com HelpEmpresa o Recreixement”.
Reempresa ha organitzat una conferència sobre els 7 obstacles a evitar en la compra d’una empresa en què ha explicat com afrontar les barreres més comunes que et pots trobar a l’hora de comprar una empresa. En l’àmbit financer, ha organitzat una conferència sobre com valorar i finançarla compra d’una empresa per posar en valor i donar resposta a les següents qüestions: de què depèn el valor d’una empresa? I el preu? Com es pot finançar la compra d’una empresa que ja està en funcionament? Quines opcions ens ofereix el mercat actualment?
També ha presentat una conferència sobre resiliència empresarial en temps de canvis a càrrec de Laura Sallent, directora del Centre de Reempresa de Catalunya i HelpEmpresa. La directora del programa ha parlat sobre la preparació dels negocis perquè siguin més forts i resilients davant dels canvis i les crisis, i sobre les eines que hi ha a la seva disposició per poder fer una fotografia real de la mateixa empresa.
Per altre costat, Reempresa ha organitzat un workshop sobre el Model de Negoci del programa de Recreixement, en el que ha proposat una metodologia que ajudarà a desplegar el potencial de les empreses.
Més de 3.700 empreses salvaguardades des del 2011
Reempresa ha arribat al saló BizBarcelona havent evitat el tancament de més de 3.700 negocis catalans des del 2011. Aquests casos d’èxit han generat una inversió induïda de més de 178M d’euros i han permès salvaguardar més de 10.500 llocs de treball a Catalunya.
Actualment Reempresa compta amb el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, de Barcelona Activa, entre moltes altres entitats i institucions.
Com a novetat, Reempresa va presentar l'”Elevator Pitch” d’empreses a la venda, un espai innovador pensat perquè empresaris que volen vendre la seva empresa puguin donar-la a conèixer en poc més de tres minuts a possibles emprenedors que es puguin plantejar reemprendre-la.
Els més de 350 emprenedors i empresaris que van participar en les conferències i activitats de Reempresa al BizBarcelona van poder aprendre les principals tècniques de valoració d’empreses, de creixement o les alternatives de finançament, i també els avantatges de reemprendre en comptes de crear una empresa des de zero i les principals diferències entre negociar i regatejar a l’hora de comprar o vendre un negoci en funcionament. A totes les conferències de Reempresa hi van participar testimonials del servei, que van poder apropar als cedents i reemprenedors la seva experiència amb el servei.
Per Albert Colomer, director del Centre de Reempresa de Catalunya, “el BizBarcelona és el millor espai perquè un cedent i un reemprenedor es puguin conèixer” i va voler destacar que “Reempresa ha ofert, durant els dos dies del saló, eines perquè aquests cedents i reemprenedors puguin vendre o comprar una empresa amb el màxim de seguretat i confiança”.
Reempresa també va aprofitar la seva participació al BizBarcelona per presentar un estudi sobre les empreses que s’han venut a través del servei. Segons aquest estudi, la supervivència de les reempreses cedides és d’un 87%. A més, l’estudi destaca que un 76% de les empreses que s’han venut a través de Reempresa creixen pel que fa a la seva facturació després de ser reempreses. De l’estudi també es desprèn que un 31% de les reempreses augmenten el nombre de treballadors després de ser cedides.