L’Ajuntament de Reus i la Cecot renoven el seu compromís per impulsar la Reempresa a Reus

Publish on 17-06-2024

Start date: 17-06-2024

End date: 17-06-2024

Reus, 17 de juny del 2024. L’Ajuntament de Reus ha acollit avui, dilluns 17 de juny, la presentació pública de la col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i la Patronal Cecot per aquest 2024.

La col·laboració entre ambdues entitats permet salvaguardar el teixit empresarial i comercial de Reus, assegurant la continuïtat i la successió d’aquelles empreses viables que necessiten un relleu per seguir endavant. També es busca sensibilitzar a la població sobre les possibilitats de negoci i oportunitats que representen les empreses i negocis en cessió per a les persones emprenedores.

L’acte ha reunit al regidor d'Empresa, Formació i Ocupació de l'Ajuntament de Reus, Òscar Subirats, i al secretari general de la Cecot, Oriol Alba.

Òscar Subirats, regidor d'Empresa, Formació i Ocupació de l'Ajuntament de Reus, ha destacat les oportunitats que suposa el servei de Reempresa a la ciutat; “a través de Reempresa volem facilitar la transmissió d’empreses que funcionen, però que necessiten un relleu per evitar-ne el tancament”.

També ha agraït la col·laboració amb la Cecot per poder facilitar la Reempresa a la ciutat i propiciar d’aquesta manera l’emprenedoria entre la població; “des del 2013, l’Ajuntament de Reus col·labora amb la Cecot per fomentar el mercat de compravenda d’empreses i la reemprenedoria com una via per emprendre”.

Oriol Alba, secretari general de la Cecot, ha fet èmfasi en la col·laboració i coordinació entre l’Ajuntament de Reus i la Patronal Cecot; “la col·laboració entre ambdues entitats és molt important per poder impulsar la Reempresa a la ciutat i oferir més visibilitat i promoció als negocis i comerços que la integren”.

També ha presentat el servei de Reempresa, així com els resultats obtinguts en aquests anys de funcionament; “gràcies a la col·laboració amb l’Ajuntament de Reus aquest programa d’èxit continua creixent. Des de 2013, hi ha hagut més de 69 reempreses d’èxit a Reus, la qual cosa ha suposat una inversió induïda de més de 2,5 M d’euros i la salvaguarda de més de 172 llocs de treball”.

A continuació, David Gispert, delegat de Reempresa a Tarragona, ha entrevistat a un cas d’èxit de Reempresa a Reus, què s’ha donat recentment; “la Nani al igual que el seu pare en el seu moment, en Josep, volia continuar amb el negoci familiar i des de Reempresa l’hem ajudat a fer-ho possible”.

Nani Baró, reemprenedora de Reempresa a Reus, ha destacat l’ajuda rebuda pel servei de Reempresa; “vam anar a les portes de Reempresa i en David Gispert ens va assessor molt bé en tot moment. Volia un projecte que el sentís com a meu i és tot un orgull poder dir que ben aviat tornem a obrir les portes”.

Sobre Reempresa

Reempresa és el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses. És un espai per posar en contacte persones empresàries que volen vendre una empresa en funcionament amb persones emprenedores que volen posar en marxa un projecte empresarial sense haver de començar de zero.

Des del 2011, Reempresa ha evitat el tancament de més de 4.670 empreses, que han permès salvaguardar més de 13.083 llocs de treball a Catalunya i que, amb la seva venda, s’ha generat una inversió induïda de més de 237,2M d’euros.