Més d’una quarantena de persones participen a la presentació pública de Reempresa a Lleida i al Reempresa Connect

Publicado el 03-10-2024

Fecha de inicio: 03-10-2024

Fecha final: 03-10-2024

Lleida, 3 d’octubre del 2024. La Diputació de Lleida ha acollit avui, dijous 3 d’octubre, la presentació pública de la col·laboració entre la Diputació de Lleida i la Patronal Cecot, i el Reempresa Connect.

La col·laboració entre ambdues entitats suposa un pas més per difondre el servei de Reempresa a la província de Lleida i promoure la compravenda d’empreses en funcionament. D’aquesta manera, es vol assegurar la continuïtat i la successió d’aquelles empreses viables que necessiten un relleu per seguir endavant i sensibilitzar a la població sobre les possibilitats de negoci i oportunitats que representen les empreses i negocis en cessió per a les persones emprenedores.

L’acte ha reunit al vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, Jordi Verdú; al president de la patronal Cecot i de Reempresa; Xavier Panés; la directora de Reempresa, Laura Sallent.

Jordi Verdú, vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, ha destacat la importància d’aquesta col·laboració per garantir el relleu generacional i empresarial a les terres de Lleida i ha subratllat el pes que té el conveni entre la Diputació de Lleida i Reempresa a l’hora de donar suport a la consolidació d’empreses en el territori; “per nosaltres és molt important que les empreses no hagin de tancar i puguin tenir un relleu que les permeti seguir endavant”.

Xavier Panés, president de la patronal Cecot i de Reempresa, ha fet èmfasi en la col·laboració entre la Diputació de Lleida i la Patronal Cecot per evitar el tancament d’empreses en funcionament; “la col·laboració entre ambdues entitats és molt important per poder impulsar Reempresa a tota la província i que les persones emprenedores que volen iniciar un projecte, puguin fer-ho sense haver de començar des de zero i amb les facilitats que comporta prendre el relleu d’una empresa que ja funciona”.

Laura Sallent, directora de Reempresa, ha presentat el servei de Reempresa, així com els resultats obtinguts en aquests anys de funcionament; “Reempresa és un model d’èxit, reconegut internacionalment i amb unes dades que avalen la feina ben feta. Des del 2011, Reempresa ha salvaguardat més de 4.766 empreses amb una inversió induïda de més de 240,8 M d’euros”.

També ha fet públics els resultats obtinguts per Reempresa a la província de Lleida; “des del 2011, Reempresa ha salvaguardat més de 291 empreses i més de 638 llocs de treball, generant una inversió induïda de 8,8 M d’euros.”

A continuació, Marta Aguilar, delegada de Reempresa a Lleida, ha entrevistat dos casos d’èxit de Reempresa a Lleida, què s’han donat recentment; en Valdemar, reemprenedor de la “Fruiteria Rosi” a La Seu d’Urgell, i en Miquel, reemprenedor de l’empresa “EuroReclams” a Lleida.

Valdemar, reemprenedor de Reempresa a La Seu d’Urgell, ha destacat els avantatges que representa reemprendre un negoci en funcionament; “ser reemprenedor és una experiència molt interessant perquè ja adquireixes una cartera de clients i tens una perspectiva dels possibles guanys que pots tenir a nivell econòmic”.

Un cop finalitzada la presentació pública de l’acord de col·laboració, s’ha dut a terme la primera edició del Reempresa Connect a Lleida.

En aquesta jornada s’ha realitzat un elevator pitch d’empreses en funcionament a Lleida que busquen un relleu i posteriorment, tant les persones cedents com les reemprenedores, s’han pogut trobar en un espai de networking.

Sobre Reempresa

Reempresa posa en contacte persones empresàries que volen vendre una empresa en funcionament amb persones emprenedores que volen iniciar un negoci sense haver de començar de zero.

Coneix el mercat de la compravenda d’empreses a www.reempresa.org