La Diputació de Barcelona i la Cecot renoven el seu compromís per fer arribar la Reempresa a les parades de mercat, municipis petits i espais com...

Publicado el 10-06-2024

Fecha de inicio: 10-06-2024

Fecha final: 10-06-2024

Terrassa, 10 de juny del 2024. La Patronal Cecot ha acollit avui, dilluns 10 de juny, la presentació pública de la col·laboració entre la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona i la Patronal Cecot pels anys 2024 i 2025, amb l’objectiu de dinamitzar els mercats i espais comercials i de serveis de titularitat municipal, i els establiments comercials dels municipis petits de la província de Barcelona.

Com a novetat, aquest any s’incorpora una nova línia d’actuació que s’inclou a dins el programa d’espais comercials i de serveis de titularitat municipal. Es tracta d’una prova pilot perquè Reempresa doni resposta a l’ocupació dels bars de les piscines o instal·lacions esportives municipals.

La col·laboració entre ambdues entitats busca promoure les activitats d’aquests negocis i establiments, els quals són viables i necessiten d’una persona emprenedora per seguir endavant i evitar-ne el tancament.

L’acte ha reunit a la diputada delegada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona, Olga Serra; el secretari general de la Cecot, Oriol Alba; la directora de Reempresa, Laura Sallent.

Olga Serra, diputada delegada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona, ha destacat les facilitats que atorga el servei de Reempresa a les persones emprenedores; “el programa Reempresa Comerç permet generar oportunitats i unes condicions i facilitats perquè el repte d’emprendre una activitat comercial sigui el més exitós possible”.

També ha fet èmfasi en la importància del comerç local a la província de Barcelona; “ho fem des del convenciment que el comerç local juga un paper molt important als nostres municipis. No només per la seva capacitat de generar riquesa local sinó també per la seva capacitat de teixir vincles i crear cohesió social”.

Oriol Alba, secretari general de la Cecot, ha presentat el nou conveni de col·laboració i coordinació entre Reempresa i la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona; “estem contents perquè l’objectiu és compartit i treballem conjuntament per mantenir llocs de treball i fomentar la compravenda de negocis com a una via real d’emprenedoria”.

També ha presentat els programes de Reempresa Mercats Municipals, Reempresa Municipis Petits i Reempresa Establiments Comercials Municipals. A més, ha donat a conèixer una novetat d’aquest conveni; “Reempresa treballarà per donar resposta a l’ocupació dels bars de les piscines o instal·lacions esportives municipals”.

Laura Sallent, directora de Reempresa, ha presentat el servei de Reempresa, així com els resultats obtinguts en aquests anys de funcionament; “Reempresa és un model d’èxit, reconegut internacionalment i amb unes dades que avalen la feina ben feta. Des de 2011, Reempresa ha salvaguardat més de 4.670 empreses amb una inversió induïda de més de 237,2 M d’euros”.

També ha fet públics els resultats obtinguts per Reempresa Mercats Municipals i Reempresa Municipis Petits; “des de l’inici de la col·laboració amb la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona i fins al maig del 2024, Reempresa Mercats Municipals ha salvaguardat 107 parades de mercat i 195 llocs de treball, generant una inversió induïda d’1,7 M d’euros. Per altra banda, Reempresa Municipis petits ha salvaguardat 155 empreses i 385 llocs de treball, generant una inversió induïda de 8,1 M d’euros, en aquests anys de funcionament.”

Finalment, Sallent ha parlat sobre Reempresa Establiments Comercials Municipals i els resultats obtinguts en aquests 2 anys; “l’any 2022 es va crear Reempresa Establiments Comercials Municipals amb la finalitat de reduir el nombre de locals buits als municipis de la província de Barcelona. Des d’aleshores, aquest programa ha permès la incorporació de 15 establiments comercials municipals disponibles i en 6 d’ells s’ha emprès una activitat comercial.”

Sobre Reempresa

Reempresa és el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses. És un espai per posar en contacte persones empresàries que volen vendre una empresa en funcionament amb persones emprenedores que volen posar en marxa un projecte empresarial sense haver de començar de zero.