Èxit de participació de la primera matinal de la Reempresa a Cornellà

Publicat el 16-11-2016

Data d'inici: 16-11-2016

Data final: 16-11-2016

Cornellà de Llobregat, 16 de novembre de 2016. El Centre de la Reempresa de Catalunya, ha organitzat aquest dimecres a Cornellà la primera edició de la Matinal de la Reempresa; un matí d’activitats i conferències destinades a cedents i reemprenedors de les comarques del Baix Llobregat i el Barcelonès que busquen comprar o vendre un negoci que estigui en funcionament.

L’acte, que ha reunit més de 200 participants, ha estat coordinat conjuntament amb les àrees de promoció econòmica de l’Ajuntament de Castelldefels; del Centre d’Empreses Baix Llobregat – Procornellà; de l’Ajuntament de l’Hospitalet; de l’Ajuntament de Martorell; de l’Ajuntament de Molins de Rei; de l’Ajuntament del Prat de Llobregat; de l’Ajuntament de Sant Boi i Can Calderón – Centre de Promoció Econòmica i Serveis a les Empreses de Viladecans, en la seva qualitat de punts d’atenció de Reempresa.

L’alcalde de Cornellà, Antoni Balmón; la coordinadora de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona, Rosa Serra; el president del Centre de la Reempresa de Catalunya, Antoni Abad; i el director del Centre de la Reempresa de Catalunya, Albert Colomer, han estat presents a l’acte de benvinguda de la matinal.

Per Balmón, “el que ens preocupa com a Ajuntament de Cornellà és que la gent treballi. Per aquest motiu, des del 2007 venim implementant plans i mesures que, com Reempresa, han d’ajudar als ciutadans a trobar un lloc de feina que els satisfaci”.

La coordinadora de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona, Rosa Serra, ha afirmat que “comença una nova etapa de consolidació del projecte” un cop demostrat que “l’aliança entre ajuntaments i la patronal Cecot ha estat un gran èxit”.

Aquesta acció de treball en xarxa promoguda des de la Diputació de Barcelona i coordinada pel Centre de Reempresa de Catalunya, s’emmarca en el conveni de col·laboració que el mes de juny van signar la DIBA i la patronal Cecot per  consolidar un mercat organitzat i transparent de compravenda de petites i mitjanes empreses mitjançant els 35 ajuntaments de la demarcació de Barcelona.

L’acte s’ha estructurat en diverses activitats: dues conferències amb l’objectiu d’assessorar a possibles cedents i reemprenedors interessats en el programa i un espai de matchings, on els participants han disposat de 30 minuts per poder-se entrevistar amb diferents cedents que busquen vendre el seu negoci. L’objectiu d’aquesta activitat és poder acostar a les persones interessades en reemprendre un negoci amb altres que busquen cedir-lo perquè es coneguin i aquests últims puguin explicar de primera mà el funcionament i gestió de la seva empresa.

“L’èxit de la Reempresa és possible gràcies a les institucions que ens donen suport i sobretot als cedents i reemprenedors que confien en nosaltres”, ha dit Albert Colomer, director del Centre de la Reempresa de Catalunya, i ha destacat que “de les més de 1.000 reempreses d’èxit a Catalunya, en segueixen en un funcionament un 87%.

Antoni Abad, president del Centre de la Reempresa de Catalunya ha afirmat durant la seva intervenció que “la renovació del conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i la Cecot servirà per consolidar el model de la Reempresa als 35 centres locals de serveis a les empreses que ja hi ha actualment” perquè, segons ell, “no ens podem permetre que empreses que funcionen abaixin la persiana”.

Un conveni que ha donat bons resultats: 256 reempreses d’èxit a i 947 llocs de treball salvaguardats

El passat 16 de juny de 2016 la Diputació de Barcelona i la Cecot van renovar el seu compromís per continuar estenent la Reempresa a la província de Barcelona amb l’objectiu de consolidar el model de la Reempresa, com un model d’emprenedoria i de creixement empresarial consolidat i que incideix en la continuïtat de les empreses.

Des del 2012, s’ha potenciat el treball en xarxa a través dels 35 centres locals de serveis a les empreses implementats, els quals han adoptat la metodologia de Reempresa per tal d’impulsar la reemprenedoria com un nou model d’emprenedoria i s’han complert els objectius amb escreix: 256 reempreses d’èxit a i 947 llocs de treball salvaguardats.

Informació corporativa

La Reempresa és el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses de Catalunya. Una iniciativa de la patronal Cecot i d’Autoocupació amb la col·laboració del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea.

En aquest sentit, el Centre de Reempresa de Catalunya forma part del Board of Directors de l’associació europea Transeo, sent-ne l’únic membre espanyol des del 2012. També participa en el Grup d’Experts en matèria de Business Transfer, convocats per la Comissió Europea i es va presentar com a exemple de bona pràctica en el camp dels Business Transfer a la reunió de la SME Envoy Network.

Des de la seva posada en marxa, Reempresa ha viscut un gran creixement, arribant a salvaguardar una empresa al dia de mitjana. Si l’any 2011 el nombre total de reempreses d’èxit va ser de 13 amb una inversió induïda d’1M d’euros, en el que portem d’any 2016 Reempresa compta amb més de 310 casos d’èxit arreu del país i acumula més de 13M d’euros en inversió induïda. A dia d’avui, el Centre de Reempresa de Catalunya ja ha salvaguardat més de 1.000 empreses arreu del país.

Imatge general de l'acte

Imatge de l'acte entrega de testimonials